Pengar, pengar, pengar

jag fick en present av min bror . alla vet att jag älskar pengar ! så detta var nog den bästa presenten.
jag fick den i en sko kartong . konstigt jag vet. och jag öppnade kartongen som var inslaget
i present papper och ser en  söndrig halv pringles burk. o jag ba , ö what ?  sen jag ba oo...
nu har min bror skojat med mig igen. och alla skrattar, sen vart det en spargris också i, och jag tar
upp den med en deprimerad blick och ba öö .. men när jag väll bär den , så AAA. skrek ja! :D
den var hur tung som helst, och ja, jag kunde ana vad som fanns i ! det var fullt med pengar!
.
.
och när jag kom hem så kom mamma med en konserverings kniv eller vad den heter
och öppnade den.. haha. smart! på spargrisen är det Kurdistans flagga på . den är köpt
därifrån när vi var där i slutet av oktober/början av november.
.
.
så jag och mamma hällde ut  pengarna på en handduk och räknade...
100 , 100 . och tillslut fick vi fram en summa.
av alla dessa 1 kr, 5 kr & 10 kr och en 20 lapp + en 50 lapp som jag la i som jag
och fick i julklapps present blev allting, 1050 spänn! så 50 lappen var som en reserv, så om man
plockar bort 50 lappen så var det 1000 kr prick i den kurdiska spargrisen ! :D vilket det var.
haha cooooolt...

Kommentarer
Postat av: Asse

Fett bra att du sparar pengar. Grym blogg!

2010-12-25 @ 19:33:43
URL: http://assejasselovesrabihjaber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0