En sak som inte så många vet

Visste ni att....
Hårfön skadar håret lika mycket som plattången gör?
Det var vad jag fick höra när jag var hos Susanna & klippte topparna av håret i hår-salongen. folk tror att att föna håret inte skadar håret, men eftersom att håret är blött så är det väldigt omtåligt. därför ska man vara försiktig med det när det är blött.
.
Själv använder jag aldrig hårfön, men plattången brukar jag. eller har inte gjort det på ett tag. och jag frågade
om hur många gånger det var "OK" att platta håret utan att det skulle bli skadat så mycket. och svaret jag fick var
2/3 gånger i veckan. sen dess har jag hållt mig till det. ibland plattar jag det inte alls, medans andra veckor händer det att jag gör det fler gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0